COM ES PREPAREN LES EMPRESES PER AL FUTUR?

Cada empresa ha de gestionar com aconseguir ser més eficient en el seu dia a dia. No només aquells que estan creixent o canviant el seu espai de treball han de posar fil a l’agulla. Els colls d’ampolla, les solucions aïllades i les sitges de dades solen ser responsables de causar molta tensió en una organització.

 

 

“Estem preparats per al futur”. Sentim aquesta frase constantment però, que significa realment? Com ho hem de fer per preparar-nos per al futur? En realitat voler estar sempre preparats per al futur hauria de ser una premissa bàsica a totes les empreses. Això afecta simultàniament a tots els nivells. Un dels factors que amb freqüència es subestima és l’organització dels fluxos de treball.

 

Alguns exemples:

A Oslo la gestió de dades s’organitza com una oficina compartida, transparent i oberta a tots.

Tornar a configurar les comunicacions a l’oficina, establir una infraestructura preparada per al futur i ser capaços d’expandir-se de manera flexible, és la base potencial per al futur del treball. L’empresa noruega d’arquitectura Arcasa Arkitekter d’Oslo, és un exemple de com una idea sostenible i que simplifica els fluxos de treball pot garantir l’eficiència al llarg dels anys. Tots els treballadors comparteixen espai en un vell edifici. El repte: donar accés senzill a les dades i documents per assegurar un temps de treball sense obstacles. Els gestors de l’organització, van trobar una solució multifuncional per a tots els que a l’oficina planegen, dibuixen i desenvolupen plànols tècnics tanmateix com per als que treballen amb documents administratius. El lloc de treball és ara una oficina intel·ligent amb una nova organització que fa que les incompatibilitats siguin cosa del passat, no només per la gestió de dades sinó també a l’hora d’escanejar, copiar i imprimir. Tothom té un accés senzill al que necessita.

Aquesta solució els hi permet una visió oberta en les reunions amb els clients i unes parets plenes de plànols per a una percepció més global dels projectes. No cal anar tan lluny com els seus veïns del centre de start-ups Epicenter a Estocolm, on els treballadors porten un xip RFID sota la pell per tenir accés a l’edifici, poder fer servir les copiadores o pagar les begudes a les màquines de vending.

 

De Roma al món: Accedir des de qualsevol lloc a la gestió de dades i impressió centralitzada.

Al bufet internacional Chiomenti Studio Legale de Roma, tampoc han anat tan lluny com per a implantar-se xips. L’empresa té oficines a Europa, EEUU i Xina, i el repte per al futur, en aquest cas, és aconseguir fer que la gestió de dades i la comunicació entre les oficines sigui consistent fins a arribar a la impressora. Amb aquesta finalitat els especialistes IT van fer un registre i anàlisi del flux de treball global de l’empresa, i amb aquesta informació van crear un nou arxiu digital que permet l’accés a qualsevol document mitjançant diferents criteris, de manera ràpida des de qualsevol localització. D’aquesta manera el flux de treball pot desenvolupar-se sense obstacles ni problemes de compatibilitat en tres continents, apropant-los amb una gestió de dades homogènia.

 

 

Treball en xarxa: tothom sap on són les coses i com trobar-les.

Les solucions aïllades són cosa del passat.  Les interfícies centralitzades per a l’intercanvi de dades i les eines homogènies per a la comunicació professional entre grups i grans comunitats, simplifiquen el treball de cada dia. Jonathan Grudin, Investigador Principal a Microsoft, veu com en un futur el desenvolupament tecnològic es centrarà en l’individu: “Les persones crearan els llocs de treball del futur, en lloc de ser formades per a això”.

 

 

Deja un comentario