Perquè cal canviar a IP?

Us podria dir que cal fer el canvi perquè són línies noves i tenen més prestacions, però la realitat és una altra ben diferent. És cert que tenen unes prestacions totalment diferents, però perquè cal fer el canvi? T’ho expliquem tot seguit.

 

Perquè cal realment fer el canvi a IP?

Ens trobem molts llocs (petites poblacions i/o ciutats) que encara no ha arribat la fibra òptica i tot el cablejat de comunicacions està fet amb cable de coure, com són per exemple:

  • Línies analògiques
  • Línies RDSI
  • ADSL
  • VDSL
  • Primaris
  • . . .

Actualment s’està portant a terme un projecte per eliminar el coure i passar-ho tot a fibra òptica, es diu Proyecto Faro. Aquest projecte consisteix en tancar una central de coure cada setmana i arribar a finals de l’any vinent havent tancat totes aquestes centrals.

Per tant, si teniu la centraleta amb alguna de les línies anteriors, rebreu una carta de la vostra companyia telefònica anunciant que en 2 mesos eliminarà les línies actuals i si no us adapteu, podeu perdre el número de telèfon de la vostra empresa o del domicili particular.

   

 

Què cal fer en un domicili particular?

En un domicili particular no sol haver-hi cap problema, ja que només és una línia i no és habitual tenir una centraleta telefònica. En aquest cas us posaran la fibra amb una sortida analògica per adaptar el cablejat intern del vostre domicili.

 

Què cal fer en una empresa?

Si parlem d’una empresa, la cosa ja canvia, ja que normalment hi ha diverses línies amb una programació concreta en la centraleta, i diferents telèfons repartits entre el personal. En aquest cas sí que cal adaptar la centraleta a IP o aprofitar el canvi per renovar a una nova centraleta IP. Serà necessària una central que accepti TrunkSIP (connexió IP).  

 

Adaptar la centraleta telefònica a IP

Això pot ser molt fàcil si ja es disposa d’una central híbrida que accepti una targeta tipus VoIP. En aquest cas, el tècnic especialista en centraletes només haurà d’incorporar aquest element.

Si no hi ha la possibilitat d’afegir una targeta VoIP, cal renovar com més aviat millor la centraleta telefònica per una que tingui aquesta capacitat.

En tots dos casos s’haurà de contractar una TrunkSIP, que és la capacitat de tenir línia (abans analògica o RDSI) i depenent de qui sigui el subministrador hi haurà una gran varietat de preus i capacitats. 

 

 

La nostra proposta

Creiem sincerament en evolucionar cap a VoIP i totes les nostres centraletes Panasonic actuals ja incorporen aquesta capacitat.

Si no es pot adaptar la centraleta, el que fem és molt senzill: instal·lem la nova centraleta amb capacitat per a línies analògiques i IP, conservant al màxim la instal·lació de cablejat intern dins de l’oficina, magatzem, hotel… o qualsevol espai de treball.

 

Us ajudem a revisar la vostra centraleta 

Considero clau fer una revisió de les línies i la centraleta, per saber si estan adaptades i quines accions s’han de prendre. Si teniu dubtes podeu contactar amb nosaltres. Us farem una breu revisió i us aconsellarem sobre les accions que s’han de prendre.

 

 

que-es-la-telefonia-ip

 

 Jordi Sais 

 Especialista en comunicacions

 

 

 


 

Els 10 capítols d’aquesta sèrie:

Què cal saber sobre la telefonia IP?

  1. Què és la telefonia IP?
  2. Perquè cal canviar a IP? 
  3. La meva centraleta està adaptada a IP?
  4. Més línies amb el mateix número de capçalera
  5. Quin tipus de línia és el TrunkSIP?
  6. I les centraletes virtuals?
  7. Serveixen els mateixos telèfons?
  8. Centraleta IP per a petites oficines 
  9. Centraleta IP per a la indústria
  10. Centraleta IP per a grans empreses

 


 

Parlem?

Per poder enviar el formulari, llegeix i accepta les condicions si us plau:

 

  

Deja una respuesta