SOSTENIBILITAT RENDIBLE

La sostenibilitat és només una paraula de moda o realment hi ha compromís a les empreses per oferir productes i solucions sostenibles?

 

Avui et volem explicar la visió clara de Konica Minolta a l’hora d’encarar els nous reptes socials i mediambientals 🌿

  

Cada vegada hi ha més empreses que s’esforcen per treballar de manera sostenible. És indispensable que cadascuna tingui una estratègia per reduir el consum de recursos i per trobar solucions als reptes del mercat, la societat i el medi ambient.

 

 

Una empresa compromesa amb la sostenibilitat ha de treballar en la creació de nous valors i contribuir no només sobre el paper o amb textos a la pàgina web, sinó des del cor de les seves innovacions empresarials i socials. I també hauria d’estar disposada a ser avaluada.

Al 2018, Konica Minolta va rebre nombrosos premis de Sostenibilitat Corporativa com ara la RobecoSAM Gold Class. L’índex de Sostenibilitat Dow Jones va situar la marca com a líder de grup al segment de Hardware i Equips Tecnològics, i també va ser inclosa a la Llista A de Comportament Climàtic de CDP. El seu sistema de gestió mediambiental està certificat amb la normativa ISO 14001:2015. Recordem, a més, que va ser la primera empresa del món en rebre l’ecoetiqueta Blue Angel del sector dels equips d’impressió l’any 1992.

Diuen que convertir-se en una de les empreses més sostenibles del sector no ha estat fàcil i consideren que potser no tothom en seria capaç, però també saben que moltes vegades és simplement qüestió de focalitzar-ho. Si aconsegueixes centrar-te en l’eficiència energètica i la protecció del clima des de l’inici del procés empresarial, serà més fàcil oferir productes ecològics i alhora reduir emissions i consum de recursos durant tota la cadena de producció.

Encara que treballis amb una mentalitat ja orientada cap a la sostenibilitat és important no deixar res a l’atzar i marcar-te fites per poder mesurar els resultats. Konica Minolta va crear-se l’objectiu Eco Visió 2050, un projecte a llarg termini format per petites accions del dia a dia amb programes com la Neutralització de la Petjada de Carboni, per ajudar també als seus clients i socis a formar part d’aquesta sostenibilitat. A finals de 2018 ja havien compensat l’emissió de més de 9 milions de Kg de CO2.

 

  

Treballar de forma sostenible, a més a més, és rendible. Seràs més eficient i sostenible com millor sàpigues utilitzar els teus recursos. Si afegim innovació i adaptació a les canviants condicions socials i medi ambientals, podríem dir que una empresa serà cada vegada més sostenible o es quedarà pel camí. Perquè sostenibilitat i economia no són contradictòries sinó complementàries.

Cal prendre’s seriosament treballar per a un menor consum d’energia i envers la protecció dels recursos. Això ens ajudarà també a generar menys residus i a protegir el clima. Aconseguir una economia circular és un dels reptes per als fabricants d’equips. Termes com durable, reparable i reciclable seran cada vegada més importants no només durant la fabricació i el cicle de vida dels productes sinó també a l’hora que els usuaris escullin el seu proveïdor. Konica Minolta està en aquests moments al 88% de material reciclat per a la fabricació de les carcasses externes dels seus equips multifuncionals i continuen treballant per millorar.

 

 

Orgullosos de treballar amb partners com Konica Minolta! 🙂

 

 

Deja un comentario